انتخاب اندازه مناسب برای سربرگ
اولین نکته هنگام طراحی سربرگ انتخاب اندازه مناسب برای آن است. در این زمینه قانون دقیقی وجود ندارد؛ اما استفاده از استانداردهایی که برای اندازه کاغذ در نظر گرفته شده است باعث می‌شود سربرگ طراحی شده نیز هم‌اندازه سایر سربرگ‌های استاندارد باشد. در ایران به‌طور معمول کاغذ سربرگ را در سایز A4 و A5 در نظر می‌گیرند. این سایزها بسیار عمومی و پرکاربرد هستند. تبلیغ

5- جلوه‌های بصری بیشتر
یک راه‌کار ویژه برای افزایش جذابیت سربرگ و ایجاد تفاوت در آن، استفاده از جلوه‌های بصری مختلف در آن است. ایده‌های زیادی را برای ایجاد جلوه‌های بصری می‌توان در نظر داشت. از جمله، طراح می‌تواند با امکاناتی که در هنگام چاپ سربرگ وجود دارد؛ سبک‌های خاصی در طراحی ایجاد کند. به عنوان مثال طراحی بخشی از سربرگ برای چاپ به صورت طلاکوب، لترپرس (برجسته کردن کاغذ)، یو.وی موضعی و … از این دست خلاقیت‌ها است؛ که جذابیتی خاص به سربرگ می‌بخشد. تبلیغات

6- پس‌زمینه‌های اختصاصی
در طراحی سربرگ، حاشیه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. این در حالی است که فضای داخلی برای نوشتن متون مختلف خالی باقی می‌ماند. در این میان بعضی از افراد علاقمند هستند در این فضا نیز اثری از برند خود باقی بگذارند.شاید این ویژگی مانند یک واترمارک از مالکیت اطلاعات ارسال شده تا حدودی مراقبت کند؛ و احساس شخصی‌سازی بیشتری را به مخاطب انتقال دهد.در چنین حالتی طراحی یک واترمارک اختصاصی از لوگوی شرکت یا تایپوگرافی نام شرکت، ایده‌ای جذاب خواهد بود.
در نتیجه می‌توان با خیال راحت اقدام به چاپ و پرینت سربرگ روی برگه‌های معمول و در دسترس A4 یا A5 نمود. همچنین در صورتی که پاکتی جداگانه و اختصاصی برای سربرگ طراحی نشود؛ پاکت‌های آماده موجود در بازار به خوبی با اندازه‌های استاندارد هماهنگ هستند.

طراحی و چاپ سربرگ
نکته دیگر در تعیین اندازه سربرگ تنوع و کاربرد سربرگ است. سربرگ‌های A5 برای مواردی که دارای متون کوتاه هستند؛ موجب صرفه‌جویی در مصرف کاغذ می‌شود. در حالی که برای نوشتن یک پیشنهاد، قرارداد یا گزارش طولانی نیاز به سربرگ‌هایی در اندازه بزرگ‌تر است.

 

2- اطلاعات ارائه شده روی سربرگ و ترتیب آن‌ها
پس از تعیین اندازه سربرگ، موضوع مهم دیگر تعیین اطلاعات مورد نیاز برای درج در سربرگ است. از جمله اطلاعاتی که به‌طور معمول در بالای سربرگ نوشته می‌شود، لوگوی شرکت، نام شرکت، شماره ثبت، محل درج تاریخ، شماره نامه و پیوست می‌باشند. البته اجباری برای ثبت این اطلاعات در بالای سربرگ وجود ندارد؛ اما قراردادی نانوشته باعث شده تا مخاطبان سربرگ‌های رسمی طبق تجربه کاربری قبلی، به دنبال این اطلاعات در بالای سربرگ باشند. پخش تراکت

اطلاعات ارائه شده روی سربرگ و ترتیب آن‌ها
در پایین سربرگ نیز معمولا اطلاعات تماس شرکت ثبت می‌شود. از جمله این اطلاعات می‌توان به آدرس، شماره تلفن، فکس، آدرس پست الکترونیکی و آدرس وب‌سایت اشاره کرد.

3- حفظ سادگی در طراحی سربرگ
اگرچه نمی‌توان از نقش بازاریابی سربرگ غافل شد؛ اما طراحی آن نباید با چشم‌انداز تبلیغاتی انجام شود. در واقع سربرگ ابزاری کارآمد برای مکاتبات اداری است. بنابراین حفظ سادگی و تلاش برای کارآمد بودن آن بسیار مهم‌تر است. سربرگ‌های بیش از حد شلوغ با طرح‌های پر رنگ و عناصر زیاد در طراحی، فضایی سردرگم‌کننده و مشوش را پدید می‌آورند. در چنین فضایی مخاطب به‌جای توجه به متن موجود در سربرگ، روی حاشیه‌ها تمرکز می‌کند. به‌طور کلی تجربه ثابت کرده است سربرگ‌هایی با طراحی مینیمال که در آن کمترین استفاده از عناصر مختلف صورت گرفته، بیشترین جذابیت و کارایی را ارائه کرده‌اند.

4- هماهنگی با سایر محصولات چاپی
طراحی ست اداری به صورت یک‌پارچه با همین هدف انجام می‌شود. منظور از ست اداری مواردی همچون سربرگ، کارت ویزیت، فاکتور، پاکت نامه و… است. طراحی یکپارچه این اجزا با هدف ایجاد هماهنگی بصری میان آ‌ن‌ها انجام می‌گردد. مشاوره تبلیغاتی

هماهنگی با سایر محصولات چاپی
طبیعی است که در مورد سربرگ نیز بهره بردن از سبکی یکسان که دارای طرح و رنگی مشابه با سایر اقلام چاپی است؛ می‌تواند در بهبود زیبایی و کارایی آن موثر باشد.
 

اهمیت فاکتور تبلیغات و محصول برای مشتریان

بررسی فاکتور فروش و فاکتور رسمی

چگونه سربرگ تبلیغات قابل توجه و تاثیرگذار طراحی کنیم؟

سربرگ ,طراحی ,اطلاعات ,اندازه ,کاغذ ,ایجاد ,این اطلاعات ,بالای سربرگ ,جلوه‌های بصری ,در طراحی ,سربرگ و ,انتخاب اندازه مناسب

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سالمون خلاصه کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان احمد علی پور وبگاه شخصی محمد عنبرسوز پلی استیشن 4 باز - مرکز جدیدترین اخبار و اطلاعات Ps4 موسسه مبتکران شیمی مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی دکوراسیون روستیک لومه بهمنشیر خانه رویایی پیوند های من